woensdag 10 april 2013

Een droom komt uit


Vriendin had een grote droom. Ik ken haar nu meer dan twintig jaar, en ik weet dat ze hier in gedachten altijd mee bezig is geweest. De droom was er, altijd. Af en toe stak hij in onze gesprekken de kop op en dan vertelde ze er over, enthousiast en gepassioneerd. Toen ontmoette ze hem. Hij deelde haar passie, dit was eigenlijk vanaf het begin al duidelijk. Nu zou de droom werkelijkheid kunnen worden. Nu stond ze er niet meer alleen voor. Hij dacht  er net zo over als zij, hij wilde zich er ook hard voor maken en hij wilde haar  bijstaan met raad en daad. Toch durfden ze er niet aan te beginnen, niet voor hun relatie geworteld was. Het werden jaren van aantrekken en afstoten, maar het werd steeds duidelijker dat ze voor elkaar bestemd waren. En toen was de tijd rijp om het prachtige idee gestalte te geven. Het was niet langer een droom, ze konden aan het werk. En dat doen ze; met hart en ziel. Er moet van alles vastgelegd worden, anders kunnen er geen stappen gezet worden. Als vriendin mij benadert om zitting te nemen in het bestuur van de stichting die opgericht wordt om alles in goede banen te leiden, twijfel ik geen moment. Ik heb vertrouwen in het plan en ik heb vertrouwen in de initiatiefnemers. Bij deze wens ik jullie heel veel succes met Katrium!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten