maandag 4 maart 2013

Papierwinkel



Sinds 2008 staat mijn bedrijf HMAtrajectwijzer officieel ingeschreven in de Kamer van Koophandel. Ik ben coach/ counselor, om deze officiële titel te mogen voeren heb ik me gericht tot de Academy for Coaching en Counseling. Een landelijke opleiding die over het hele land trainingslocaties heeft. Het eerste jaar volgde ik in Alkmaar, het tweede jaar in Amsterdam. Ik rond dit voorjaar het derde (thuis-)studiejaar af. Om me verder te verdiepen in het vak werd ik lid van de ABvC, de Algemene Beroepsvereniging voor Counselors. Daarnaast liet ik me registreren op G-coach, ik meldde me aan bij de AGB om de Algemene Beroepscode voor mijn eigen praktijk te verkrijgen en voor een van mijn opdrachtgevers moest ik de Kiwa Keurmerk pas halen. Ik sta nu overal geregistreerd.  En om bij al deze organisaties ingeschreven te blijven staan moet ik zorgen dat ik de gegevens steeds actualiseer. Het is bijna een dagtaak om deze papierwinkel  up to date te houden. Daarnaast moet ik urenbriefjes bijhouden voor al mijn cliënten, en aan het eind van iedere maand mag ik facturen sturen naar alle opdrachtgevers. Mijn oudste zoon ziet dit allemaal aan en vraagt me: ‘Vind je het eigenlijk nog leuk om als ZZP’er te werken? Volgens mij verdien je als je al die uren voor een baas werkt veel meer.’ Hij heeft een punt, maar toch… Ik ben blij met mijn zelfstandigheid, mijn vrijheid en met de keuze die ik heb om datgene te doen waar ik goed in ben. En dan neem ik alle regelingen graag op de koop toe.

1 opmerking:

  1. probleem is ook dat die bazen er gewoon niet zijn! En die vrijheid is heerlijk, vind ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen