donderdag 21 maart 2013

Dichter bij je geluk

Daar sta je dan, aangekondigd als auteur ter gelegenheid van de opening van de boekenweek 2013 in de plaatselijke boekhandel Stumpel. Ja, ik heb twee boekjes geschreven en van beide boekjes heb ik nog een aantal exemplaren op voorraad.
Het blauwe boekje rechts op de tafel is 'Lindendael lacht'. Dit is het geschenk geweest bij de opening van het verbouwde verzorgingshuis aan de Koepoortsweg in Hoorn in 2007. Een must-have voor de liefhebber van Lindendael op zich (de foto's zijn van voor de verbouwing, dus uniek en niet meer te maken), maar ook voor de liefhebber van mensen en dialogen.
Het rode boekje 'Wacht niet op de violen,' is een doe-boekje voor een ieder die wel een steuntje in de rug kan gebruiken bij het zoeken en vinden van die ene. Het boekje lokte weer veel leuke reacties uit. Het hebben van of het zoeken naar een relatie is toch iets wat ons allemaal bezig houdt. Ik werd zelfs door twee mede-auteurs benaderd met de vraag of ik nog vrijgezel was. Ze dropen af toen ik enthousiast over mijn geweldige echtgenoot begon te vertellen.

Voor mij was deze avond ook een mooie kans om te werken aan mijn naamsbekendheid. Ik had een lokkertje bedacht. In het kistje op tafel kon het publiek een kaartje invullen met naam en telefoonnummer. Aan het eind van de avond zou ik dan een envelopje trekken en diegene zou een gratis sessie winnen. Dit bleek geen goed idee. De mensen lachten allemaal vriendelijk als ik ze uitnodigde hun naam op een kaartje te schrijven. Sommigen kochten een boekje en ze wilden best even met me praten, maar een coachingssessie, nee hoor, dat hadden ze niet nodig. Bijzonder, het lijkt mij juist zo leuk als je zo iets aangeboden krijgt. Maar misschien is er wel een drempel. Misschien heeft het te maken met onbekendheid. Want wat is dat eigenlijk, coachen.

Coaching helpt je om je ervan bewust te worden wat je zelf kunt doen om dingen te veranderen. Ik moedig je aan om uitdagingen aan te gaan, obstakels te overwinnen en om in actie te komen. Het gaat om jouw succes, jouw geluk en jouw voldoening.

Dus bij een volgende gelegenheid zal ik het weer aanbieden: schrijf je naam op een kaartje en wie weet kan ik jou helpen om een stap dichter bij je eigen geluk te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten