donderdag 31 januari 2013

Dress for Succes

In mijn coaching wil ik daar zijn waar mijn cliënt me nodig heeft. En dat brengt mij op plekken waar ik anders misschien nooit zou komen. Zo heeft een van mijn cliënten na een aantal jaar in een uitkeringssituatie gezeten te hebben de baan gevonden die bij hem past. Hij moet er ver voor reizen maar dat heeft hij er graag voor over. Via zijn nieuwe werkgever hoorde mijn cliënt over ' Dress for Succes', een vrijwilligersorganisatie die werkzoekenden aan kleding helpt die past bij de functie waarop ze solliciteren. Omdat er geen sprake is van winstoogmerk wordt de kleding gratis verstrekt. De voorraad wordt binnengebracht door particulieren maar ook door bedrijven die de organisatie een warm hart toedragen.
.Mijn cliënt heeft nooit zoveel aandacht besteed aan zijn kleding, maar deze kans wilde hij niet voorbij laten gaan. Gezellig samen in de trein naar Amsterdam. We stapten uit bij station Sloterdijk en van daaraf zijn we gaan lopen. Dit bleek toch verder te zijn dan we hadden gedacht. Of kwam dit omdat we de verkeerde kant opliepen? Ik ben het laatste stukje met de tram gegaan. Mijn cliënt, veel sportiever dan ik, liep door. Hij kwam iets later aan. We werden vriendelijk ontvangen met een kopje thee. We keken onze ogen uit: rekken vol keurige kleding op maat en kleur gesorteerd, een dames- en een heren afdeling. Er wordt altijd op afspraak gewerkt en er wordt minimaal een half uur uitgetrokken voor iedere klant. De werkers helpen je met uitzoeken van geschikte kleding en ze geven je daarbij kleding- en stijladvies.
Ruim een uur later stonden we weer buiten. Mijn cliënt helemaal blij met twee complete outfits!

                       
Dress for Succes Burgemeester de Vlugtlaan 200-2004 Amsterdam

Dress for Success Amsterdam.
www.dressforsucces.nl

                    Dress for Succes telt inmiddels dertien vestigingen verspreid over Nederland!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten