zaterdag 20 april 2013

Kaas


Het sprong zomaar in mijn handen vanuit mijn eigen 'business bibliotheek': Wie heeft mijn kaas gepikt?  Het beroemde boekje van Spencer Johnson en Kenneth Blanchard over omgaan met veranderingen. Een teken om het onder ogen te zien. Ik moet op zoek naar nieuwe kaas. Het wordt tijd om me weer eens te oriënteren op nieuwe uitdagingen.

Het liefst zou ik een boek willen schrijven. Maar nu een echt boek, zo'n boek dat wordt uitgegeven door een echte uitgeverij, zo'n boek dat wordt aangekondigd in de media, zo'n boek waarvoor mensen in de rij staan bij de boekwinkel en waarvan mensen een  door de schrijver gesigneerd exemplaar willen ontvangen.

Ik zou ook wel weer eens een nieuwe werkkring willen hebben, zo een waar ik 's morgens naar toe ga en waar ik 's middags om een uur of vijf de deur achter me dicht trek. Waar ik alle administratie meteen kan doen, zodat ik thuis gewoon thuis kan zijn en niet altijd het gevoel heb dat ik eigenlijk iets anders moet doen dan ik doe.

Er zijn veel kazen. Ik bied me eerst maar eens aan bij het UWV om mensen te coachen die zoals ik onlangs hoorde geen re-integratietraject krijgen omdat het bureau denkt er niet mee te kunnen scoren. Dat is toch te gek voor woorden! Als niemand in je gelooft, hoe kan je dan ooit iets bereiken in deze harde maatschappij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten