zondag 24 februari 2013

Organiseren

'Goh, waar komen al die spullen vandaan?' Vol verbazing kijk ik om me heen. De vorige keer stonden er wel dozen en nog wat losse spullen, de man woonde er op dat moment tenslotte nog maar pas, maar nu staat de hele keuken vol en in de hoek van de kamer is een hele berg ontstaan. 'Ik heb de bijkeuken leeg geruimd,' verklaart hij. We lopen door naar de laatste ruimte aan de achterkant van zijn huis. Tegen de achterwand staat een plaat hout. Het duurt even voor ik begrijp wat de bedoeling is. De enige ruimte die helemaal af is is de slaapkamer. Een moderne, stijlvolle kamer. Prachtig behang achter het bed,  bijpassende gordijnen en dekbed overtrek, strakke meubelen en de grijs gestuukte muur aan de overkant maakt de kamer helemaal af. Zijn volgende project is de badkamer.  Maar toen hij daarmee wilde beginnen werd hij helemaal gek van het zoeken naar de spullen die hij nodig heeft voor het klussen. Daarom heeft hij bedacht dat hij eerst de bijkeuken gaat inrichten met een werkbank en planken en wandborden voor zijn gereedschap. Alles op een vaste plek zodat hij blindelings kan pakken wat hij nodig heeft. Het zal hem heel veel tijd en ergernis schelen, en hij kan dan in een keer doorgaan met het opknappen van alle ruimtes in huis. Als we even later bij een kop koffie zijn kwaliteiten bespreken en hij zichzelf geen organisator vindt ben ik het niet met hem eens. Hij heeft me dat toch net laten zien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten