zondag 3 februari 2013

Positieve levenshouding ondanks NAH

Vandaag kwam de contactgroep- NAH-West-Friesland weer voor het eerst dit jaar bijeen. Ik ondersteun de groep vanuit Esdege- Reigersdaal. De voorzitter noemt mij zijn PA, zijn personal assistent. Hij is indertijd gevraagd om een contactgroep  in West-Friesland op te richten, in navolging van Amsterdam en Haarlem. Na diverse voorbereidingsgesprekken zijn we in 2009 begonnen. De landelijke vereniging voor mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel Cerebraal ziet het liefst in iedere gerenommeerde plaats in Nederland een dergelijke groep ontstaan. Onze bijeenkomsten organiseren we in Wijkcentrum De Zaagtand aan de Sint Eloystraat 106 in Hoorn. Het doel is onderlinge steun, herkenning en erkenning van Niet Aangeboren Hersenletsel. We komen eens per maand op de eerste zondagmiddag bijeen, behalve in de maanden januari, juni en augustus. De groep heeft een vrij vaste kern, maar er komen toch ook vaak nieuwe mensen bij. Gemiddeld bestaat de groep naast de werkgroep (voorzitter, vice-voorzitter en' PA' ) uit zo'n twaalf bezoekers. Vandaag was het thema 'Een dag uit het leven van'. Omdat er steeds sprake is van nieuwe deelnemers integreren we het thema in een voorstelronde. Het zijn altijd gezellige waardevolle middagen.
 Vaste onderwerpen als energieverdeling, structuur, balans, omgang met en acceptatie van het NAH komen altijd aan de orde.  Ondanks de enorme breuk, vaak van een 'gewoon' (werkzaam) leven naar een totaal nieuw leven met de nodige beperkingen ten gevolge van het hersenletsel, valt het me altijd weer op hoe positief een ieder in het leven staat. Ik heb daar grote bewondering voor. De bijeenkomsten geven me altijd weer energie.
Mochten er mensen zijn (NAH- getroffenen en -betrokkenen) die contact met me op willen nemen naar aanleiding van deze blog dan kan dit via mijn e-mail adres of per telefoon: 06 19025231, of via een opmerking onder dit schrijven.

www.cerebraal.nl
www.esdegereigersdaal.nl
www.netwerkhoorn.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten