woensdag 12 november 2014

Eén punt Hoorn



Per 1 januari 2015 geeft het rijk de gemeenten 
de verantwoordelijkheid om voor haar burgers zaken als 
-zorg en ondersteuning op het gebied van werk en inkomen, 
-welzijn 
en 
-opvoeding en jeugdzorg 
zelf te regelen.


Ken je die reclame: Nederland gaat veranderen en de zorg verandert mee.
Het wordt alleen maar beter, alle zorg wordt op maat geregeld. Tenminste zo lijkt het als je deze reclame hoort en ziet. Er zijn 'keukentafelgesprekken' waarbij er goed naar je geluisterd wordt, en waarbij je samen op zoek gaat naar passende oplossingen voor je problemen. Je hoeft niet ver te reizen, de gesprekken vinden binnen de eigen gemeente plaats.


De gemeente waarin ik woon, de gemeente Hoorn, is zeer actief aan de gang gegaan om de nieuwe regelingen, die ze per januari zelf moeten uitvoeren, een plek te geven. Hoorn heeft 1.Hoorn opgericht. EénpuntHoorn is een aanspreekpunt waar je terecht kan met je vragen. Hoorn is in drie wijken opgedeeld: 1. Grote Waal/ Centrum, 2. Risdam en 3. Kersenboogerd. (Waar zou de Bangert-Oosterpolder onder vallen, vraag ik me nu zomaar af. En waar de punten gehuisvest zijn/ worden heb ik ook nog niet kunnen ontdekken, maar verder is het me duidelijk.)

De flyers, banners, de website en de mensen zijn er al, dus we kunnen terecht bij 1.Hoorn.
Schroom niet je vragen te stellen, dit kan nu al via het email-adres: info@1punthoorn.nl . 

Mijn werkgebied is Noord-Holland-Noord .
Ik ga eens bij andere gemeenten kijken of men daar ook al zo ver is.
(wordt vervolgd)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten