dinsdag 9 september 2014

Maan en missie



Gisteravond hebben we weer een eerste start gemaakt met de intervisiegroep. Wat leuk om elkaar weer te zien, en wat is er dan weer veel gebeurd in een paar maanden. We zijn allemaal ZZP'er en allemaal coaches. Een ieder op haar/zijn eigen terrein. In de afgelopen tijd heb ik verschillende cliënten erbij gekregen. Mijn collega's stelden de vraag of ik me nog wel met mijn core business bezig houd. Mijn oorspronkelijke doelgroepen zijn tenslotte mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel en mensen met een stoornis in het spectrum van autisme. En terwijl ik buiten die prachtige maan zag opkomen, zo mooi is hij maar eens in de zoveel jaar hoorde ik later, kwam ik tot de volgende conclusie:
de nieuwe mensen die ik ontmoet heb in de maanden juli en augustus hebben geen NAH of Autisme. Maar het zijn wel mensen die ik kan helpen om de kwaliteit van hun leven te vergroten. En dat is mijn missie: ik wil samen met mijn coachees op zoek naar de beste wegen om de regie over het eigen leven zo goed mogelijk te voeren en zoveel mogelijk levensvreugde te ervaren. Ik wil de ander helpen zichzelf te helpen, de eigen verantwoordelijkheden te nemen, de eigenwaarde te vergroten en daarmee het levensgeluk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten