vrijdag 14 maart 2014

Hier en nu

foto: Hans Holleeder Sr.
Het jaar 2014 is niet goed begonnen. Op Nieuwjaarsdag bereikte ons het vreselijke bericht dat een dierbare vriend was opgenomen in het ziekenhuis. De epileptische aanval die hij op Oudjaarsdag kreeg bleek een voorbode te zijn van een hersentumor. Ontreddering, paniek, angst en boosheid... alle emoties passeren de revue, zowel bij hem als bij zijn naaste omgeving.

Vriend maakte zelf al de grap: Nu kan ik ook met de boot mee, nu hoor ik bij jullie doelgroep. Verschrikkelijk natuurlijk, maar dat geeft ook weer hoop.
Onze doelgroep, mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel, staat vaak positief in het leven. Elke dag wordt benut en de aandacht gaat vooral uit naar de dingen die wel goed gaan. Dit ervaar ik bij de mensen die ik ken door de boottochten , door de contactgroep-NAH-West-Friesland en door alle anderen die ik tegenkom in mijn werk.
Misschien heeft het te maken met het besef dat het leven zomaar voorbij kan zijn; mensen met traumatisch hersenletsel verstaan vaak de Kunst van Leven in het Hier en Nu. En dat zouden we eigenlijk allemaal moeten leren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten